Útmutató koronavírus vészhelyzet idején

Utolsó módosítás: 2020. április 08.

A NEMZETKÖZI MOBILITÁSI PROGRAMBAN KIUTAZÁS ELŐTT ÁLLÓ HALLGATÓKNAK

A koronavírus okozta járvány miatt számos nemzetközi mobilitási tevékenység meghiúsult, félbeszakadt vagy csak jelentős változásokkal, korlátozásokkal teljesíthető.

Mivel mindenki helyzete más, egy részletes útmutatót állított össze a Tempus Közalapítvány, mely sorra veszi, kinek milyen lépéseket kell megtennie az adott körülményektől függően.

Útmutató lépésről lépésre nemzetközi mobilitási programokban részt vevő hallgatóknak:

Magyar felsőoktatási intézmény hallgatói részére

Magyarországra beutazó külföldi hallgatók részére

HALLGATÓKRA VONATKOZÓ INFORMÁCIÓK, INTÉZKEDÉSEK

Az Eszterházy Károly Egyetem hallgatóinak és dolgozóinak védelme érdekében az alábbi hallgatókra vonatkozó rendelkezéseket vezeti be az egyetem vezetősége az Egyetemi Hallgatói Önkormányzat vezetőségével egyetértésben
2020. március 10-től:

Kérjük hallgatóinkat, hogy az intézkedés visszavonásáig külföldre ne utazzanak!

A tervezett mobilitási tevékenység halasztása vagy törlése jelenleg vis maiornak minősül, vagyis a hallgató egyéni döntés alapján kérelmezheti, hogy a kiutazás előtti esetleges költségei miatt ne érje pénzügyi hátrány a már kifizetett, vissza nem téríthető költségek miatt. Ebben az esetben méltányossági alapon kérelmezheti költségeinek megtérítését, maximum a mobilitási időszakra járó teljes ösztöndíj-összeg erejéig.

Lehetőség van a meg nem kezdett mobilitás halasztására is, új mobilitás formájában. Az egészségügyi veszélyhelyzet miatt meghiúsult tanulmányi mobilitások későbbi időpontban történő megvalósítását halasztásként fogjuk kezelni, ami azt jelenti, hogy nem kell új pályázatot benyújtani hozzá. Ugyanakkor kiutazási dokumentáció tekintetében új mobilitásnak fog minősülni – az ösztöndíj folyósításához kiutazás előtt le kell majd adni a teljes kiutazási dokumentumcsomagot. A halasztás a mobilitás típusától függően az alábbiak szerint lehetséges:

Részképzés esetén a 2020. tavaszi félévre elnyert meg nem kezdett mobilitások megvalósítása kivételesen a 2020/21-es őszi félévben is elképzelhető.
Amennyiben ezt szeretné kérelmezni, jelezze szándékát a studentmobility@uni-eszterhazy.hu címen. Az őszre való halasztás lehetőségét minden esetben egyedileg fogjuk megvizsgálni, szükség esetén a kinti partnerrel egyeztetve.

A halasztással kapcsolatban az emailes jelzésen kívül más teendője jelenleg nincs, dokumentumok beküldését egyelőre nem kérjük.

Ha 2020 nyarára tervezett Erasmus+ szakmai gyakorlatot, azt javasoljuk, a mobilitás megszervezését még ne kezdje meg.

VIS MAIOR - egyéni méltányossági kérelem

A tervezett mobilitási tevékenység halasztása vagy törlése jelenleg vis maiornak minősül, vagyis a hallgató egyéni döntés alapján kérelmezheti, hogy a kiutazás előtti esetleges költségei miatt ne érje pénzügyi hátrány a már kifizetett, vissza nem téríthető költségek miatt. Ebben az esetben méltányossági alapon kérelmezheti költségeinek megtérítését, maximum a mobilitási időszakra járó teljes ösztöndíj-összeg erejéig.

A vis maior kérvényt e-mailben kérjük leadni a studentmobility@uni-eszterhazy.hu címen, az alábbiaknak megfelelően:

Vis maior kérvény - Excel sablon

  • Töltse ki a megfelelő adatokat, tüntesse fel mobilitása szerződés szerinti kezdő- és záródátumát.
  • Amennyiben nem rendelkezik a támogatási szerződésében szereplő adatokkal, jelezze a studentmobility@uni-eszterhazy.hu e-mail címen.
  • Az excelben megjelölt költségeket minden esetben euróban kell feltüntetni. Amennyiben az elszámolt összeg kifizetését más valutában (forint, font, stb.) tudja számlával vagy más dokumentummal igazolni, az összeget az Európai Bizottság hivatalos valutaváltó honlapja (InforEuro, https://ec.europa.eu/budget/graphs/inforeuro.html) segítségével kell átváltania, a 2019. júniusi árfolyam szerint (Pl. 1 HUF = 0,00306 EUR)
  • Töltse ki röviden és érthetően a kérvény „Indoklás" részét is!
  • Jelezze, milyen alátámasztó dokumentumot fog mellékelni. A kérelmet alátámasztó iratok, számlák, igazolások, egyéb dokumentumok esetében is elfogadhatók a szkennelt (akár mobiltelefon kamerájával olvashatóan lefotózva), másolt dokumentumok, de egyértelműen igazolniuk kell, hogy a kérelmet benyújtó utazásához kapcsolódnak. Kérjük egyértelműen elnevezni, és megjelölni az igazoló dokumentumokat a kérvényben!
  • A kitöltött Excel fájlt kérjük az alábbi séma alapján átnevezni: „vezeteknev_keresztnev_vis_maior_kerveny"
  • Az excelt nyomtassa ki, írja alá, és szkennelve, pdf formátumban is mentse le, az excel sémájához hasonlóan: „vezeteknev_keresztnev_vis_maior_kerveny". Akinek nincsen lehetősége nyomtatni (pl. házi karantén miatt), az a küldött e-mailben jelezze az akadályoztatást, és az ő esetében az e-mail minősül az aláírt kérvénynek.

Elszámolható költségek:

Figyelem! Csak a mobilitáshoz szorosan kapcsolódó, nem visszatéríthető költségek számolhatók el! Kérjük, törekedjen a már kifizetett költségek visszatérítésére (ezt e-mailekkel kérjük igazolni), vegye fel a kapcsolatot a szolgáltatókkal és jelezze, hogy igényt tart a kifizetett összeg visszatérítésére. A különleges helyzetre való tekintettel számos szolgáltató (repülőtársaság, szállásközvetítő) megtéríti a koronavírus miatt meghiúsult/módosult utazásokra vonatkozó költségeket! Alternatív megoldásként a kérvényezett összegek vissza nem téríthetőségét igazolhatja egy linkkel a szolgáltató honlapjához, ha az ott közzétett szabályzatból egyértelműen kiderül, hogy nem jogosult a visszatérítésre.
Szállás, utazási költség (repülőjegy, vonatjegy, buszjegy), biztosítás, ill. ezekhez kapcsolódó, nem visszatéríthető költségek számolhatók el.

Kötelező mellékletek:

      • Vis Maior kérvény - Excel formátum
      • Vis maior kérvény aláírt, pdf formában (akadályoztatás esetén, egyedi elbírálás alapján elengedhető)
      • Igazolás, hogy a kérvényezett összegek nem visszatéríthetők (e-mail, honlaplink).
      • Alátámasztó dokumentumok a felmerült vis maior költségekről: A kérelmet alátámasztó iratok, számlák, igazolások, egyéb dokumentumok esetében is elfogadhatók a szkennelt (akár mobiltelefon kamerájával olvashatóan lefotózva), másolt dokumentumok, de egyértelműen igazolniuk kell, hogy a kérelmet benyújtó utazásához kapcsolódnak. Kérjük egyértelműen elnevezni, és megjelölni az igazoló dokumentumokat a kérvényben!
        • Utazási költség (repülőjegy/buszjegy/vonatjegy) igazolása: Amennyiben megvalósult az utazás, a költséget a jeggyel és a számlával, vagy a foglalás visszaigazolásával tudják igazolni (általában e-mailben kapott visszaigazolás). A visszaigazolást oly módon kérjük továbbítani, hogy látszódjon az azon feltüntetett név, hely, idő, összeg.
        • Szállásfoglalás kifizetésének igazolása: helyszín, időtartam, összeg és azonosító (név és/vagy e-mail cím) lehetőleg szerepeljen az igazoláson.
        • Biztosítás kifizetésének igazolása: név, időtartam, összeg szerepeljen rajta

Leadás

A kérelmet, minden melléklettel együtt e-mailben kérjük elküldeni az studentmobility@uni-eszterhazy.hu címen, „vis maior" tárggyal.

Az Egyetem állásfoglalása és javaslata alapján a Tempus Közalapítvány minden esetben egyedileg dönt a kérelemben foglaltakról, körülbelül háromheti rendszerességgel.


< Vissza